Educational Technology

Research articles & Review articles

2020

Gießler, R., Becker, D. & Schledjewski, J. (2020). Aufgabenentwicklung und projektbasiertes Studieren an der Schnittstelle von Erzählforschung, Fremdsprachen- und Mediendidaktik. HLZ, 3(1), 201-224.

Gräsel, C., Schledjewski, J. & Hartmann, U. (2020). Implementation digitaler Medien als Schulentwicklungsaufgabe. Zeitschrift für Pädagogik, 66(2), 208-224.

2017

Fleischhauer, E., Schledjewski, J. & Grosche, M. (2017). Apps zur Förderung von Rechtschreibfähigkeiten im Grundschulalter: Ein Review. Lernen und Lernstörungen, 6(4), 193 – 207.

Nebel, S., Schneider, S., Schledjewski, J., & Rey, G. D. (2017). Goal setting in educational video games: Comparing Goal-Setting Theory and the Goal-Free Effect. Simulation & Gaming, 48, 98 - 130.

Books & Book chapters

2019

Gießler, R., Becker, D. & Schledjewski, J. (2019). Cognitive apprenticeship as a tool for materials development in an EFL teacher education project. 5th International Conference on Higher Education Advances (HEAd'19), 111-118.

2017

Mauruschat, F., Rürup, M., Schäfer, T. & Schledjewski, J. (Hrsg.) (2017). Spiel versus Leben. Wie Computerspiele unser Leben verändern. Linz: Verlag 3.0.

Presentations

2018

Schledjewski, J. (2018, August). Surveying Teachers’ Intentions to Use Digital Media. No-or-not-perfect-data-Präsentation auf dem Biennial Meeting of the Special Interest Groups 6 „Instructional Design“ + 7 „Technology-Enhanced Learning And Instruction“ of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Bonn.

2017

Gießler, R., Becker, D., Schledjewski, J. & Tronnier, B. (2017, Dezember). The Narratives of Popular Culture: Text- und Medienkompetenz mit popkulturellen Medien entwickeln. Eingeladene Keynote im Rahmen der Sprachenwerkstatt NRW, Duisburg.

Wiener, J., Galletly, S. & Schledjewski, J. (2017, Juli). Inter-Disciplinary Approaches to Assessment, Intervention, and Research. Round-Table auf der Annual Conference of the International Academy for Research in Learning Disabilities (IARLD), Brisbane, Queensland, Australien.

Becker, D., Gießler, R. & Schledjewski, J. (2017, März). Popular culture in the EFL classroom: Using media literacy as a tool to analyze narrative identities. Vortrag auf der International Conference on Media Literacy in Foreign Language Education, München.

Poster presentations

2018

Pirsch, J., Schledjewski, J. & Grosche, M. (2018, September). Perception of classroom related antinomies in an inclusive context. Posterpräsentation auf dem Biennial Meeting of the Special Interest Group 15 „Special Educational Needs“ of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Potsdam.

Schledjewski, J. (2018, September). Involving Teachers and Elementary School Students in the Development of a Digital Educational Game. Posterpräsentation auf dem Biennial Meeting of the Special Interest Group 15 „Special Educational Needs“ of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Potsdam.

2017

Schledjewski, J., Grosche, M., Gresch, C., Schmitt, M., Böhme, K., Roßbach, H.G. & Stanat, P. (2017, Juli). Including Students with Learning Disabilities in Secondary Schools: A Longitudinal Study on Organizational, Personnel, and Instructional Influences on Participation and Achievement. Posterpräsentation auf der Annual Conference of the International Academy for Research in Learning Disabilities (IARLD), Brisbane, Queensland, Australien.

2016

Schledjewski, J. & Grosche, M. (2016, August). Adaptive feedback in a digital game to promote orthographic understanding for children with or without special educational needs. Posterpräsentation auf dem Biennial Meeting of the Special Interest Group 15 „Special Educational Needs“ of the European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Löwen, Belgien.

Workshops

2017

Becker, D., Gießler, R. & Schledjewski, J. (2017, April). The Narratives of Popular Culture – Text- und Medienkompetenz mit popkulturellen Medien entwickeln. Workshop für Englischlehrkräfte, Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal.

2016

Becker, D., Gießler, R. & Schledjewski, J. (2016, Oktober). The Narratives of Popular Culture. Workshop für Englischlehrkräfte zum Einsatz popkultureller Medien im Englischunterricht, Bergische Universität Wuppertal, Wuppertal.

2015

Rürup, M., Schledjewski, J., Mauruschat, F., Köppke, D., Lompe, J. & Fadl, N. (2015 bis 2016, Oktober bis Februar). Spiel vs. Leben. Wie Computerspiele Lebenswelten verändern. Konzeption, Organisation und Durchführung einer vierteiligen Workshopreihe in Kooperation mit dem Wuppertaler Kommunikationszentrum die börse am 28.10.2015, 25.11.2015, 13.01.2016 und 03.02.2016. Informationen und Vortragsdownloads: spiel-vs-leben.de/downloads.

Designed material

2017

Gießler, R., Becker, D. & Schledjewski, J. (2017). The Narratives of Popular Culture in the EFL Classroom. Digitaler Materialpool mit Beispielen zu popkulturbezogenen Aufgaben für den Englischunterricht. Verfügbar unter: www.popcult.uni-wuppertal.de.

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