Zeitschriftenartikel
Schrader, C., Diekmann, C., Mack, N., Schulz, P., Bohrmann-Linde,C., & Zeller, D. (accepted). Learning about chemistry in a Virtual Reality laboratory environment: Investigating the effect of hands-on practice of technical skills on virtual presence, learning emotions, cognitive load and learning outcome. Manuscript accepted for publication in Computers in Human Behaviour Reports.
Zeller, D., Bohrmann-Linde, C., Mack, N., Diekmann, C., & Schrader, C. (2025). VR für den Chemieunterricht - Entwicklung und Pilotierung eines interdisziplinären Forschungsprojekts in der Lehramtsausbildung. In Mrohs, L., Franz, J., Herrmann, D., Lindner, K., Staake, T., (Hrsg.), Digitales Lehren und Lernen an der Hochschule. Strategien – Bedingungen – Umsetzung. Transcript Verlag.
Scherer, D., Diekmann, C. & Dutke, S. (2024). Supporting prospective teachers in learning psychology: A digital case exploration tool. Psychology Learning and Teaching
Zeller, D., Bohrmann-Linde, C., Diekmann. C., Mack, N., & Schrader, C. (2024). Die Teilchenebene in 3D erkunden. Potentiale und Herausforderungen von Virtual Reality im Unterricht. Unterricht Chemie, 202/203.
Zeller, D., Bohrmann-Linde, C., Mack, N., Diekmann, C., & Schrader, C. (2024). Virtual Reality für den Chemieunterricht. Nachrichten aus der Chemie, 72(6).
Posterpräsentationen
Diekmann, C. & Schrader, C. (2024, September). Gestaltung von Wettbewerbselementen in einer immersiven Virtual Reality-Lernumgebung. Posterpräsentation auf dem 53. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie (DGPs) in Wien, Österreich.
Diekmann, C. & Schrader, C. (2024, Juni). Competition as a Design Feature of an Immersive Virtual Reality Learning Environment. Posterpräsentation auf der 28. Nachwuchskonferenz (JURE) der European Association for Research on Learning and Instruction (EARLI), Sevilla, Spanien.